Din experienta noastra de pana acum, am observat ca exista nenumarate tehnici pe care vanzatorii le aplica pentru a-si pune in evidenta ofertele lor in fata cumparatorilor de pe OLX.
1. Asigura-te ca anuntul tau este complet si contine informatii valoroase pentru cumparator
Am observat multe cazuri in care oamenii completeaza descrierea anuntului in graba, gandindu-se ca eventualii cumparatori interesati vor suna „oricum” pentru mai multe detalii. Adevarul este ca ei nu fac de fapt acest lucru. Cumparatorii se orienteaza dupa informatiile care le sunt oferite in anunturile prezente pe site. Un anunt cu o descriere clara a produsului are mult mai multe sanse sa vanda decat unul care contine informatii vagi, pe care cumparatorii nu se pot baza sau care nu genereaza suficienta incredere.
Compara de exemplu un anunt cu descrierea:
- „Vand apartament 2 camere, 60 mp utili, etaj 5 zona Lujerului, langa Metrou, decomandat, recent renovat, geamuri termopan, usa metalica, gresie/faianta, 50.000 Euro, direct proprietar.„
- cu „Ap 2 cam., dec. t. g. f. um, et. 5, 50.000 Euro.„
Care crezi ca va fi preferat de cumparator?
2. Adauga cat mai multe imagini
Adauga cat mai multe imagini cu produsul pe care vrei sa-l vinzi. Utilizatorii cauta si acceseaza anunturile cu imagini. Acest lucru este extrem de important in special pentru categorii precum Auto, moto, ambarcatiuni, Imobiliare sau Moda si frumusete.
In momentul in care adaugi anuntul, poti incarca pana la 8 poze cu produsul tau. Cu cat mai multe, cu atat mai mari sunt sansele ca utilizatorul sa-si faca mai repede o impresie despre produs si sa te contacteze.
3. Gaseste un titlu atractiv
Prima impresie a cumparatorului se formeaza pe baza titlului din anunt. Cu cat acesta este mai atractiv, cu atat utilizatorii vor da mai usor click pe oferta ta! Nu folosi titluri generale de tipul: „Vand”, „Mega oferta”, „Super pret”, „Diverse” deoarece ele nu-i comunica aproape nimic unui cumparator care stie ce vrea. In schimb, iti recomandam sa adaugi in titlul anuntului maxim 3 detalii importante ale produsului vandut. De exemplu:
– daca ai anunturi in categoria Imobiliare, vei avea sanse mai mari sa vinzi daca vei folosi titluri de genul: „Inchiriez apartament 2 camere, 60 mp, zona Lujerului”, in loc de „Inchiriez apartament”
– daca ai o haina de vanzare, e bine sa incluzi in titlu si starea ei: „Rochie Zara, marime S, noua, cu eticheta”, in loc de „Rochie Zara”
– pentru pasionatii de calculatoare, recomandam sa includa un minim de informatii si in titlu despre device-ul lor: „Laptop Asus XL45M, i7 2.4 Ghz, 8 GB RAM”, in loc de „Asus XL45M”
4. Include cuvinte cheie in titlu si in descrierea anuntului
E foarte important sa te pui in pielea cumparatorului inainte de a publica un anunt. Cum ar putea un potential cumparator sa-mi gaseasca anuntul meu? Ce cuvinte cheie ar putea sa caute? Ce cuvinte cheie caracterizeaza produsul meu? Raspunsul la aceste intrebari trebuie sa se concretizeze intr-o lista de maxim 5 cuvinte pe care sa le incluzi in descrierea sau titlul anuntului tau, pentru a fi sigur ca acesta apare la cautari intre primele rezultate. De exemplu:
Daca ai un telefon iPhone 5C de vanzare, asigura-te ca ai inclus in descriere si titlu urmatoarele cuvinte cheie: iPhone 5C, Apple, iOS 7, nou, neverlocked.
5. Incearca serviciul de promovare al anuntului tau pe OLX
In acest moment, punem la dispozitie doua tipuri de servicii de promovare diferite. Unul este „Promovarea anuntului pe prima pagina”, pentru care 30 de zile de promovare costa 24 de euro (TVA inclus), si cel de-al doilea „Promovarea anuntului in lista de anunturi”, pentru care 30 de zile costa 12 euro (TVA inclus).